Συνέντευξη με μία λευκή αρκούδα

ΣΤ΄ τάξη του Διαπολιτισμικού  Δημ.  Σχ. Θεσ/ νίκης

Μια λευκή αρκούδα ενός περιοδεύοντα τσίρκου βρέθηκε στην Ελλάδα και με την μεσολάβηση του Αρκτούρου ελευθερώθηκε και φιλοξενήθηκε στο καταφύγιο προσωρινά με τις καφέ αρκούδες, μέχρι να βρεθεί ένα πιο κατάλληλο μέρος να ζήσει.

Οι καφέ αρκούδες αποφάσισαν να της  πάρουν συνέντευξη για να τη γνωρίσουν καλύτερα, αυτήν προσωπικά και γενικότερα τις λευκές αρκούδες.

  -Θέλετε να μας πείτε κάποια πράγματα για σας; Όπως την ηλικία σας, το όνομά σας και από πού κατάγεστε;

-Φυσικά, με λένε Λευκή, είμαι 23 ετών και κατάγομαι από την Αλάσκα.

 -Ποια είναι η πρώτη σας εντύπωση για το καταφύγιό μας;

-Όταν ήρθα στην αρχή αισθανόμουν άσχημα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, αλλά μετά οι άνθρωποι εδώ μου έχουν κατασκευάσει ένα ειδικό μέρος  που έχει χαμηλή θερμοκρασία. Μου  έκανε εντύπωση ο χώρος σας που είναι πολύ μεγάλος σε αντίθεση με το κλουβί στο οποίο ζούσα στο τσίρκο. Όταν είδα τις άλλες αρκούδες, στην αρχή φοβήθηκα. Νόμιζα ότι θα μου επιτεθούν. Όταν κατάλαβα ότι δεν έχουν επιθετικές διαθέσεις, σκέφτηκα μήπως θα αρχίσουν να με κοροϊδεύουν, επειδή εγώ είμαι διαφορετική: έχω  άσπρο τρίχωμα, πιο μεγάλο σώμα και μακρύ λαιμό, δεν μου αρέσουν τα φρούτα και οι ξηροί καρποί, που όπως βλέπω εσάς σας ξετρελαίνουν, εγώ προτιμώ τα ψάρια και τα κρέατα. Όταν σας γνώρισα καλύτερα όμως, έμαθα ότι και εσείς έχετε παρόμοιες εμπειρίες από την αιχμαλωσία και ένα παρελθόν με πόνο και βασανιστήρια.

 -Πώς βρεθήκατε στο τσίρκο;

-Μια μέρα όταν ήμουνα ακόμη μικρή και έκανα τις πρώτες μου βόλτες με τη μητέρα μου, σε μια στιγμή απομακρύνθηκα γιατί ακολουθούσα ένα ψάρι μέσα στο νερό και ανέβηκα σ’ ένα κομμάτι πάγου. Η μητέρα μου με είχε προειδοποιήσει να είμαι ιδιαίτερα προσεχτική, γιατί τελευταία οι πάγοι λιώνουν νωρίτερα απ’ ότι συνήθως. Και πραγματικά, ξαφνικά ο πάγος έλιωσε και ένα ρεύμα νερού άρχισε να με παρασέρνει μακριά από τη μητέρα μου που δεν πρόλαβε να με φτάσει. Ο πάγος μ’ έβγαλε σ’ ένα άγνωστο μέρος με περίεργα πλάσματα που στέκονταν στα δυο τους πόδια, μου είχε μιλήσει η μαμά μου γι’ αυτά και ήξερα ότι λέγονται άνθρωποι, αλλά ήταν η πρώτη φορά που τους έβλεπα. Αυτοί με έδωσαν στο τσίρκο.

-Πώς ήταν η ζωή σας στο τσίρκο;

-Η ζωή μου στο τσίρκο δεν ήταν καθόλου καλή επειδή με βασάνιζαν, με χτυπούσαν για να κάνω διάφορα κόλπα για τους θεατές. Με είχαν σε ένα μικρό κλουβί και ασφυκτιούσα. Μερικές φορές δε με τάιζαν για να κάνω αυτό που ήθελαν. Γενικά  ήταν ένας εφιάλτης!

-Θα θέλατε να μείνετε για πάντα μαζί μας;

-Θα ήθελα, προπάντων τώρα που σας γνωρίζω  καλύτερα. Έχω δημιουργήσει και τις πρώτες μου φιλίες, αν και εμείς οι αρκούδες ήμαστε ζώα μοναχικά. Έμαθα πολλά  από τον παππού Ανδρέα για τη ζωή σας και τις ταλαιπωρίες σας, για τις αρκούδες χορεύτριες. Όμως εδώ δεν είναι η πατρίδα μου, αισθάνομαι μια δυσφορία σ’ αυτό το κλίμα και θα ήθελα να πάω στα μέρη μου αν και θυμάμαι λίγα πράγματα.

 -Αλήθεια, τι θυμάστε από την πατρίδα σας και από την ελεύθερη ζωή σας; 

-Θυμάμαι λίγα πράγματα, αλλά με μεγάλη νοσταλγία, όπως ότι έκανε πολύ κρύο, όμως εμένα μου άρεζε αυτό. Θυμάμαι τα πρώτα μου παιχνίδια  με τα ψάρια στο νερό, αν και η μαμά μου έλεγε να τα πιάνω και όχι να παίζω μαζί τους, και τρελαινόμουν να κάνω τσουλήθρα στον πάγο.

 -Θα θέλατε να ζήσετε ελεύθερη;

-Θα ήθελα πολύ, αλλά ξέρω πως δεν μπορώ. Έφυγα από την Αλάσκα πολύ μικρή και η μητέρα μου δεν πρόλαβε να με εκπαιδεύει. Δεν ξέρω να κυνηγώ, ούτε να κολυμπάω και η όσφρησή μου έχει αλλοιωθεί από τις πολλές μυρωδιές στο τσίρκο. Έχω ακούσει μάλιστα ότι η ζωή στα μέρη μου έχει γίνει πολύ δύσκολη: οι πάγοι λιώνουν, η θάλασσα είναι μολυσμένη και δεν μπορείς να βρεις εύκολα τροφή.

-Σας ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτήν τη συνέντευξη.

-Κι εγώ ευχαριστώ.

 

 Οι μαθητές:

 Πέτρος Γκιόκα

Τέντι  Κολίτσι

Ανδρέας Μπαραζαντζίδης

Εργκύς Ντάτσι

Αρσέν Ντότσε

Έλλη Καρασταουσίδου

Αγελλική Πιπέρι

Σωτήρης Πιπέρη

Άσια Ρζάεβα

Αρσλάν Ρζάεβ

Φράγκι Ταρούσι

Μανέ Χατσατριάν

This entry was posted in Τα άγρια ζώα μπαίνουν σε τάξη. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

